"Wo ist die Bahnhof ??! Do ist die Bahnhof !" - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu "Wo ist die Bahnhof ??! Do ist die Bahnhof !" - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu

"Wo ist die Bahnhof ??! Do ist die Bahnhof !"

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Desiree

10 November 2007 | Thailand, Chiang Mai

Tsja het is net "Deetje in de speeltuin":
Je kan ook wel gaan zitten hoor,
maar Dee blijft liever gaan!

Na een weekje in Chaing Mai heb ik besloten een paar dagen naar Mae Hong Son te gaan. Dat ligt ten noorden van Chiang mai en is maar 30 minuten vliegen (Ik kan ook met de bus voor weinig, maar heb echt geen zin in een bustocht van 8 uur met 1864 bochten!) Het ligt in de bergen, waar zo'n 9 verschillende stammen wonen. Het is tevens het middelpunt van de (toch nog) levende opiumhandel, dus niet geheel vrij van gevaar. Maar volgens mijn Trouwe Trotter hoef ik niks te vrezen. (Jullie dus ook niet!)
Er zitten 2 engeltjes op mijn schouders en die hebben van de week weer overwerk verricht: Ik kon namelijk een fietsie van het huis lenen. Dat betekent dus wel deelnemen aan het Thaise verkeer: Gekkenhuis!! Zeker als je het tijdens de spits gaat uitproberen! Ik wilde naar het busstation om te zien hoe vaak de bus naar waar vertrok.

Gaan dus: links rijden, links blijven, links, stukkie naar rechts, weg vragen aan een politieagent ( lahu ta tana po....light (right!) kana pa to ra....left (reft?) patoe la ko mo....light, yes? yes? of ik snap!:( druk, druk, toeter, toeter, (ik lijk wel een bezienswaardigheid, zou dat door mijn chinese eetstokjes in mijn haar komen :) ) kut naar rechts, helemaal met de stroom mee terug, omdat ik niet naar rechts durf, ("ut leiket de A-degtien wel! zou mijn pap gezegd hebben! :) ) maar goed eindelijk was ik er dan toch!
Hopen Thai (geen poph te vinden Peet!) en oranje van de monnikken. Leuk om op je gemakkie te bekijken hoe alles doet en vooral nikst.

Ik ga ook naar de Night Bazaar, dat is een circus van kraampjes zo groot als heel Berkel! Er zijn allerlei mooie spulletjes: kleding, sieraden, dingen die echt nergens voor dienen, tasjes, hoeden, petten en dameskorsetten, en eten, vooral veel eten!
Maar ik hoef gelukkig niet te kiezen en kijk alleen, ik kan in verband met te weinig rugruimte toch niks meenemen!
Voordat ik ga, neem ik een bakkie op een terrasje, komt Hekking met zijn Thaise vrouw aanschuiven!!
Blijkt het Wout Zwier uit Nederland te zijn, woont al 12 jaar in Thailand en vind het heerlijk om weer 's Hollands te praten. Hij raadt me aan naar Mae Hong Son te gaan, en als ik terug kom, moet ik hen bellen, komen zij me halen en ben ik bij hen te gast!
Dat lijkt me nou hartstikke leuk.

En natuurlijk weer stoer! :)En dat snap jij,Liesbeth:
Achter elke stoere vrouw , staat een sterke vent!
Dat is natuurlijk wat "Ookeenman" bedoelt. Maar wees een vent en maak je bekend!( of is het een vrouw?! )
However:
Dit is een gezamelijk avontuur, hoor! Vrijheid in gebondenheid! Bennie, en ook Timmie, vinden het ook wel eens lekker om even van de vrouwen en met name deze chaoot verlost te zijn, die Bennie heeft veel meer aan aandacht in 'real life', dan op mijn website. En.... Ben is toch geen man voor 3 maanden Thailand in z'n eenTje!!

Nou, jommers, dat was er weer een.
Lieve Vin, dikke knuffel speciaal voor jou, doe je morgen iedereen de groeten op de tennisbaan?

O ja, Lisssssssss, Gefelicitaart!!!
Have a nice day and:
When you drink like a fish,
swim,
don't drive!!!!!
;)
XXXX
Dee

  • 10 November 2007 - 09:00

    Ria:

    Heerlijk, heerlijk, weer genoten, ben trouwens wel erg vroeg wakker, ben altijd de eerste die reageert. Je maakt wat mee jij, maar dat was ook de bedoeling, op je kamer uitrusten kan je thuis ook. Ik ga nu lekker een paar dagen naar Drachten, je broer zit in de States, SF. Ik lees je daar weer. kus van je schoonzus.

  • 10 November 2007 - 09:13

    Sandy Romy Jay:

    Hey,
    Echt leuk om op zo'n stormachtige dag zoals deze weer ff een verhaal van je te lezen. Je kent me een beetje, zou niks voor mij zijn, maar geniet wel van al jouw belevenissen, super.Heb geen tips voor je, alleen dat je super moet blijven genieten!!
    Groetjes
    Sandy en Kids

  • 10 November 2007 - 09:54

    Beppie En Roy:

    Hee di Dee, nee je hoeft niet naar een Thai te hollen voor de vertaling.Je beleeft nog 's wat en wij smullen ervan.Ik dacht dat je nog jumbootjes aan het verzorgen was, maar je bent alweer aan de rol merk ik!Ga zo door,je verhalen komen lekker frekwent..frequent(g..v..d..wateen moeilijk woord) door!
    Dat ze in Belgie nog geen regering hebben zal je geen f...kunnen schelen en dat we hier lekker herfststormen beleven ook niet,maar heb jij daar geen moeson???
    Lai-thue(enfin) geniet verder,
    groetjes,Beppie en Roy.


  • 10 November 2007 - 09:55

    Ook Een Man:

    Desiree, leuk al die ware woorden in je verhaal, zoals "achter elke stoere vrouw staat een sterke vent". Waardering voor Ben dus. En het gaat steeds beter met hem. Hij fietst en wandelt door het dorp, en via via heb ik vernomen dat hij met de week beter gaat tennissen en biljarten. Hij heeft zich ook ingeschreven voor klaverjassen. En bij ons op de sportschool is nu een camera alleen op hem gericht. Wordt vervolgd

  • 10 November 2007 - 10:22

    Peter B:

    Hoe sterk is de eenzame fietser
    die kromgebogen over zijn stuur
    tegen de wind, zichzelf een weg baant? Weet je zeker dat je niet in Juinen zit? Die Wout (Waûhtsje om maar even in de stijl van je pap te blijven) lijkt meer op Hekking dan de 'echte'! Geniaal! ook een goede vermomming van die De Bie als Thaise schone. Was weer een mooi verhaal. 'Simplistisch' en toch leuk. We kijken alweer uit naar het volgende verhaal.

  • 10 November 2007 - 10:41

    Gerry:

    Heb je Jos van Alphen ontmoet? ;-)

  • 10 November 2007 - 11:07

    Wendy:

    Wauw!! Fietsen in Chiang Mai is inderdaad een belevenis op zich...kan uit eigen ervaring meepraten.
    Klinkt allemaal erg avontuurlijk! Heel veel plezier Mae Hong Son!
    X Wen

  • 10 November 2007 - 11:31

    Janny En Ed:

    Prachtige indrukken krijgen we van het werkelijke leven in Thailand. Je doet er inderdaad alles aan om midden in het (dat) leven te staan. Complimenten hoor voor je aanpak en je stories.

  • 10 November 2007 - 12:11

    Allerliefste:

    In Nederland trok je in het verkeer al geen volle zalen, dus ik kan me een beetje voorstellen hoe het is gegaan.
    Met mij gaat het prima. "ook een man "houdt mij prima in de gaten, dus ik loop niet in 7 sloten tegelijk. Leuk zo'n opiumdorp, waarschijnlijk zijn de luchten alleen al genoeg om op een roze wolk te zitten. Met een beetje mazzel woont die Wout mooi, kan je effe lekker bijkomen van alle ontberingen.
    Blijf genieten en kussen.

  • 10 November 2007 - 12:36

    Els:

    Aan de "zwier" met die fam "Hekking" zou ik zeggen! Als ik die boswachter was tegen gekomen zat ik daar misschien in een blauwe stola...haha, heb je al veel elsjes gezien??? straks zie door de bomen het "wout" niet meer.

    denk aan je!!!

  • 10 November 2007 - 14:11

    Tim:

    Ola Moeders,

    Om me een beetje in te leven ben ik met de Tom-Tom op thais naar Heerhugowaard gereden, ging eigenlijk prima. Snap niet waar je je zo druk om maakt. Verder hoeven wij ons volgens mij helemaal niet druk te maken om jullie. En geloof me, druk maken doen we ons zeker niet. Behalve dan als de beertender leeg is. Hier is het weer ouderwets janken om het weer, ze kieperen hele bassins uit de hemel. Windkracht 34 en Piet Paulusma die vorige week al wist, dat er eind November een tornado over Nederland gaat razen. Wij zien de voordelen wel, huis weg = niet meer wassen en stofzuigen. Pakken we gewoon lekker 2 maanden een opvangtehuis met zn 2'en. Zoals ik al zei: wij maken ons niet druk. Have fun !

    x

  • 10 November 2007 - 18:38

    Janski :

    Leuk stel die Hekkings, toch grappig dat je dat tegen het lijf loopt.
    Maar het mooiste vind ik nog dat fietsie, wat een kek ding, ziet er toch iets anders uit als de fietsies in Barca.
    Ben blij dat jij en Soof( wat ziet ze er ontspannen uit) het leuk hebben, had niet anders verwacht.
    Knuffel, en tot de volgende ronde.
    O, dat moet ik nog even kwijt....Erben Wennemars schaatser van beroep, heeft een wereld record gereden op de 1500
    meter,helemaal te gek.
    Henin en Sjarapova gaan morgen uit maken wie de masters gaat winnen in Madrid.XXX

  • 11 November 2007 - 08:52

    Astrid:

    Dees op de fiets. En bang???????Jij??????????dan moet het wel heel erg geweest zijn. Trouwens een leuk fietsje precies op maat. Gaat goed komen Deesje ik geniet van jouw tochies door Thai en laat je straks lekker verwennen bij Wout misschien hebben ze wel een wc pot. Wat zou dat luxe zijn hihi. Groeten.

  • 11 November 2007 - 19:57

    Mama:

    Lieve Dee,

    Ik zit op het ogenblik bij Marja. Ik ga nu een briefje schrijven aan jou. Schrijven is mijn sterkste kant niet, maar voor jou heb ik het over. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Je hebt al heel wat beleefd in die 14 dagen. Maar zo tussen de regels door is het niet zo schoon als in Holland. Ik heb al je verhalen gelezen en nu weet ik zo'n beetje waar je zit. Mar heeft het me op de kaart aangewezen. Petje af voor wat je allemaal onderneemt!!! Ik zou het je niet nadoen, alleen al voor die vieze beesten:) De komende week ga je naar de olifanten, toch? Je neemt er niet één mee naar huis hoor! Zal Ben leuk vinden:) Verder gaat hier alles goed, het is alleen pokkenweer. Geniet er nog maar lekker van, ga je eigen gangetje. Tot de volgende brief.
    Heel veel liefs van mama.

  • 11 November 2007 - 19:58

    Mar:

    Lief zusje,
    Morgen eten we Thais, ben je toch bi ons:)
    Dikke olifantenkus

  • 11 November 2007 - 20:53

    Wim Jr:

    Hello tante Détje,
    Ik heb tot nu toe nauwlettend gelezen wat er allemaal met je gebeurt in Taailand. je redt je aardig en daar wordt ik (en de rest van de familie, denk ik) een stuk geruster van. Desalniettemin hoop ik dat je in je rugzakje één van je mooie bolle beelden hebt meegenomen (van een kilootje of twintig) om in geval van nood als doorslaggevend argument te kunnen gebruiken. Grapje, ik weet zeker dat je een fantastische tijd zult hebben.

    toedeledokie,

    Wim jr.


  • 12 November 2007 - 01:13

    Rob:

    Rust je ook een beetje uit Desiree? Af en toe ook een beetje uitrusten: een week of 6. Daarna kan je er weer tegen aan.

  • 12 November 2007 - 05:16

    Sofie:

    Ik heb een I love ET shirt gekocht! muhahah en jij hebt een ET fiets. great, see the link? ;) have fun mams, ik ga naar een tiger temple zonder tijgers jahoee. volgende bericht volgende keer, sorry dat ik je wakker belde ;p kuss

  • 12 November 2007 - 07:55

    Wil En Leo:

    Hoi,

    Zulke lange verhalen als jij hebben wij hier natuurlijk niet, alles gaat hier gewoon door. Wij maken ons al langzaam op voor de Kerst, wat we gaan doen ??? eten zal wel. Geniet nog lekker, niet roken daar je weet maar nooit wat het is.

    Blijf schrijven wij vinden het heerlijk om je verhalen te lezen.

    Knuffel

  • 13 November 2007 - 16:55

    Jacq:

    Zie je daar ook (gevulde)kinderzitjes op de fietsen?Zoals ik jaaaaaren geleden?
    Geweldig om je belevenissen te volgen!!
    Geniet van deze andere wereld!
    Kussss J

  • 13 November 2007 - 22:08

    Elke Klatt:

    Jeetje Deetje wat maak jij een hoop meetje. Vind het superleuk om te volgen. Zie je helemaal zitten op die fiets. Niet zo gek he dat je een bezienswaardigheid bent met een paar eetstokjes in die suikerspin! hahaha! Nee hoor tante Dee ik vind je een superstoere muts.

    dikke kus, Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Dromen moet je niet najagen, dromen moet je waarmaken!! Mijn lief doet mooie uitspraken. Deze heeft als gevolg dat ik op 29 oktober naar Thailand vlieg, ik verblijf daar (of nog in Vietnam? Laos? Cambodja?) voor maar liefst 3 maanden! Waarom? Omdat het kan!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 38101

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: