Paarse schoenen met paarse veters!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu Paarse schoenen met paarse veters!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu

Paarse schoenen met paarse veters!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Desiree

27 December 2007 | Thailand, Bangkok

Achteraf was het al bijzonder dat ik zeker 4 nummers herkende en mee kon zingen in 'onze' bar van het resort. Maar toen "Paarse schoenen met paarse veters' over heel Koh Lanta schalde, kreeg ik t ineens heel warm. Dat was mijn Ipodmuziek!!
Ik vroeg aan Tai hoe hij aan die muziek kwam en hij toonde mij een Ipod, die ik in eerste instantie natuurlijk niet herkende. Maar het vuurtje van mijn Sofietje ging ineens fel branden: "Kom op, mam, kijken!" Tot onze grote verbazing stond de afspeellijst op mijn naam!!!!!!

Hoe komt mijn Ipod, waar ik al dagen op wacht, uit het pakje, achter de bar waar wij, stomtoevallig dit keer, zaten???!!
Ik laat je weer een typisch Thai actie lezen:
Het resort is een familiebedrijf. De bar is van Toi (Tai doet de muziek en Tun de drankjes)
De moeder van de baas (baasje) tekende vanmiddag voor het pakje. De baas bracht het pakje aan Toi (de naam Tol las hij als Toi) Tai opende t pakje (waarom?) en sloot mijn Ipod aan op zijn gigaboxen en daar weerklonken de typische klanken van "Paarse schoenen met paarse veters" (Berini's van de CD 'Kousen zonder naad')
Ank, je begrijpt, dit nummer is nu dubbel zo speciaal!!! :)
Pfff, ik ben hier nu dus wel klaar: Eerst die ratten, dan loop ik al dagen te vragen om een pakje, ik heb zelfs een motobike gehuurd, om naar het postkantoor in Lanta Old Town te rijden om er daar naar te informeren en dan deze stomme actie.
Maar goed, ik hoef niet meer in mijn ratsje te zitten, ik heb 'm en gebruik 'm gelijk goed. Ank, Ger en mijn allerliefste, heel erg bedankt voor dit mooie kerstkadootje!!

Morgen ga ik naar Maleisie, Langkawi voor mijn visarun. Mijn visa loopt morgen namelijk af, en als ik nu 4 dagen in het buitenland verblijf, krijg ik bij terugkomst in Thailand, gratis en voor niks een visum voor mijn laatste 30 dagen in Thailand!
Maar misschien is Maleisie leuk en blijf ik daar. I'll go with the flow....Op zich is dat natuurlijk niks nieuws, dat deed ik al die tijd al.

Zo was daar een Fullmoonparty, op 24 december, die gelijk met 'Christmas eve' viel, wat de party nog feestelijker maakte (= nog meer drank;)) Het Engelse en Zweedse Fullmoonpartyjongerengroepje leefde er al dagen naartoe, (trainen is dranktanken). Voor Sofie allemaal leuk, maar ik liet dit keer verstek gaan. Ik zag wel wat ik ging doen. Toen de hele troep in de taxi was vertrokken, ging ik die volle maan aanschouwen op t strand:
Drankje, voetjes in t zand, muziekje van de buurbar, doorspekt met het ruisen van de zee, liggend op je rug de volle maan bekijken.......ach, het blijft gewoon een volle maan ;)

In die buurbar werd nog volop gefeest. Dat hadden ze zeker al de hele avond gedaan, want eerst springt een zekere Petra (niet verwarren met P. te T.) vanaf het drinkplatform naar benee om frisse zeelucht te happen en dat er vervolgens met een flinke tsunami weer uit te kotsen.
Daarna kwam ook Pete een treetje lager, om zijn overvollemaanblaas te legen. We hebben daarna zitten kletsen, maar hoewel hij me de dag erna begroette, ben ik ervan overtuigd, dat hij zich niks meer van ons gezellige gesprek kon herinneren :)

Ik schoof vervolgens aan bij het dobbelen in deze buurbar. En ik moet je zeggen, het is een hele speciale ervaring om een Pete uit Zimbabwe aan een hardhorende dronken, onverstaanbaar Engelssprekende en niet zo heel slimme Jesse uit Finland, in dronkenmanstaal een dobbelspel uit te horen leggen, tegelijkertijd een gesprek voerend met de Finse Tanija, over haar studie geologie en biologie, onderwijl de klauwende handen van zus Jennie, ook uit Zimbabwe van zich af schuddend. Echt heel speciaal.
Daar was ineens Jan van de zieke Petra met angstogen op de drinkplek terug, of iemand hem met zijn vriendin kon helpen....zo ziek. Aangezien ik de enige was die kon lopen, ging ik mee. Maar Petra was bijn 3 meter lang en heel dronken. Moet je je voorstellen, hoe dat dus ging: "Sla je arm maar om me heen, zei de dwerg tegen de kreunende en waggelende reuzin!" en kwakte haar op haar eigen terrasje. Ook weer heel speciaal :)
Toen ik uiteindelijk terechtkwam naast een massief uitziende, Zweedse trol met een met flikkerende lichtjes versierde kerstmuts, die heel stilletjes in haar eigen bubbeltje dronken zat te zijn, was het tijd om de volle maan te laten voor wat hij was: Heel speciaal.

Mijn volgende verhaal komt vast uit Maleisie, tot dan
XXXXX
Dee

ps Elise gefeliciteerd, en zij die gaan tennissen: Succes en veel plezier! Volgend jaar doe ik weer mee!

  • 27 December 2007 - 08:44

    Allerliefste:

    Wat een verhaal. Bizar om zo je ipod te verkrijgen, maar ook wel weer romantiek.
    Is je brilletje heel gebleven met vervoeren? Ik denk dat Sofie inmiddels is vertrokken, dus kun je weer een beetje gaan uitrusten van al het zuipen en roken van de afgelopen dagen. Want ja, dat mogen de trouwe lerzers ook wel weten. Desiree drinkt bier uit de fles en rookt de ene sigaret na de andere. Je bent af en toe net een mens. Meisje maak er ook in Maleisie mooie tijden van.
    kussen

  • 27 December 2007 - 09:33

    SOFIE:

    Ik ben er! jahooee!

  • 27 December 2007 - 11:22

    Vicky:

    Kan alleen maar met je "allerliefste" eens zijn. Inderdaad bizar om je Ipod op deze manier te krijgen.

    Ook leuk om kerstavond bij een fullmoon party te vieren.Hoop wel dat alleen de maan full was. En dat de engelsen niet ook hun fullmoon lieten zien!! Door alle kerstdrukte heb ik je geen antwoord gegeven op je vraag over de zeekomkommers. SORRY. Bij de volgende vraag kom ik weer in actie!!

    Dikke kus.

  • 27 December 2007 - 12:00

    Peter B:

    Dit zie je nog niet eens in een tekenfilm!! Als je dit bij de Ipod shop vertelt, gaat het gelijk de wereld rond. Weer genoten van je verhaal. Die Zweedse dronken trol heb ik al eerder gelezen. Zat die niet bij Sofie in het vliegtuig? Of misschien was het wel haar tweelingtrolllenzus. Veel plezier in Maleisië.

  • 27 December 2007 - 13:11

    Henk Wanders:

    Hi Dees, met dat verhaal over die Ipod kan je zo naar "waar gebeurd"; prachtig. Veel plezier in Maleisië en ik blijf de verhalen volgen.

    Petra en Henk (te DH)

  • 27 December 2007 - 14:37

    Pee:

    t is ongeloveloos. Je lijkt hermione wel, met al die trollen en gevaarrlijke avonturen, die dan allemaal weer goed komen.
    veel pret in maleisie !!!

  • 27 December 2007 - 17:38

    Ankie:

    Wat leuk dees dat dat nummmer over het eiland schalt! ja dat kan niet missen wie luistert daar nou naar. Eerst kom je ze live tegen en dan weer over de boxen . Je maakt wat mee zo op je reis zeg.Ook een prettige tijd in Maleisië gewenst. Zal best lukken. Zal zo wel weer even vreemd zijn zonder sofie. Moet je toch weer een bestemming voor jezelf vinden. Nou meid veel plezier. Rook en zuip voorzichtig maar niet met mate( mag ik zeker niet zeggen) groetje Ankie

  • 27 December 2007 - 18:01

    Mieke A Te D H:

    Eindelijk ben ik op je site terecht gekomen na 3x proberen had ik het opgegeven.Ik heb van Ingrid S de link gekregen en heb in 2 sessies (vanacht tot half drie) alle verhalen gelezen. Wat heb je al veel meegemaakt en gedaan en het is voor een buitenstaander ook nog leesbaar voer.
    Ik heb genoten van je verslagen en foto's en zal het vanaf nu regelmatig bezoeken. Een gezellige jaarwisseling en ieder die dit leest een gezond 2008

  • 28 December 2007 - 14:57

    Wim En Karin:

    Het heeft lang geduurd voor we er in waren geslaagd om jouw berichten te lezen, maar we hebben ze nu allemaal gelezen)en die van Soof ook. Leuke verhalen! alvast een gelukkig nieuwjaar voor jou en Soof. Groetjes

  • 29 December 2007 - 11:40

    Ria:

    Hoi lief Deetje. Wat een verhalen weer en wat een toestand met die Ipod, ik dacht eerst dat het je eerste Ipod was maar dat het je nieuwe was is helemaal een pracht verhaal. Lekker zuip zooitje daar, is dat alleen op zo'n party of gaan die hun hele vakantie zo door, zie je lekker veel van Thailand. Hier alles weer rustig, wacht nu op de volgende storm uit Den Haag voor de oud en nieuw viering. Heel veel plezier in Maleisië en we kijken weer uit naar mooie verhalen. Kus van je schoonzus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Dromen moet je niet najagen, dromen moet je waarmaken!! Mijn lief doet mooie uitspraken. Deze heeft als gevolg dat ik op 29 oktober naar Thailand vlieg, ik verblijf daar (of nog in Vietnam? Laos? Cambodja?) voor maar liefst 3 maanden! Waarom? Omdat het kan!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 38094

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: