Bijna niks te melden van Koh Lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu Bijna niks te melden van Koh Lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu

Bijna niks te melden van Koh Lanta

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Desiree

23 December 2007 | Thailand, Bangkok

Inmiddels is t alweer 23 december.
Mijn eigen Tim is morgen jarig en vanhieruit feliciteren Sofie en ik je van harte, liefste zoon! Mammie bakt wel zandtaartjes voor je ;)
Ook Corrie, van harte met je 65ste verjaardag. Maak er een leuk feestje van!

Jullie zitten natuurlijk vreselijk in de kerstdrukte, waar ik niets, nada, niente van merk!
(Wie eet waar en wanneer?? Sofie en ik eten op Koh Lanta en we zien wel wat [rat met zeekomkommer?] en hoelaat!
Wij wensen ook iedereen een heel prettig kerstfeest alvast. We hebben nog even geprobeerd om ons te 'elfen', maar de "Elfs were on strike!" Ik denk dat heel de wereld onderhand dezelfde kerstboodschap heeft gekregen!

Eigenlijk heb ik niks te melden.
Tja....dat ik sinds mijn laatste berichtje eigenlijk geen 'billetje' (gepikt) heb gedaan.
Ik verveel me niks, maar ik doe ook niks.
Om toch een beetje iets van een ritme te houden, ga ik smorgens een strandwandeling maken. Als het eb is zie ik de raarste dingen: Tis zwart, lijkt op fluweel en als ik er met een stokje in prik, wordt t heel wekig, als een grote slak.
Ik denk dat dat een zeekomkommer is. Lijkt me een quizvraag voor de thuisblijvers. (Vick of Bakkertje, jullie hebben vast niks te doen :) en het dreamteam moest zo nodig gaan schaatsen!!)
Of een mooie 'sporentrekker'. Ik dacht echt dat hier schildpadden waren, die sporen moesten daarvan zijn. Maar toen zag ik een soort van Heremietkreeftje, deze trekt zijn schelp niet (zoals een Heremietkreeft doet), maar duwt hem onder het lopen vooruit, zoals een fanfarist met zijn grote trom sjouwt!
Spannende dingen, nietwaar? ;)

sAvonds daarentegen zie je, als het eens een keer niet regent of bewolkt is, een prachtige zonsondergang.
(ok, alleen op dinsdag ;), ook ben ik al eens naar Saladan gelopen, om naar een telefoon te informeren. Maar dat is dus een ramp op dit eiland. Ik had 2 winkels gevonden, waar telefoons worden verkocht. Beide waren nu uitverkocht," Vanavond 8 uur terug komen".
Geen zin en de dag erop, kon ik de ene winkel niet vinden en de andere meldde: 'Vanavond terug komen,' No have!'
Toen ik daarna wat ging eten aan die ene weg op Koh Lanta, kwam ik in gesprek met Pong en haar broer Pauwl. Zij waren net begonnen in deze coffeeshop (hier kun je echt alleen koffie of thee krijgen:)) en kenden verder nog niemand (komen uit Had Yai) Zij wilden me helpen en we spraken af, dat ik om 8 uur met Pong naar Saladan zou rijden. Maar ik raakte aan de praat met Arie en Astrid uit Amsterdam en vergat de tijd!
De volgende morgen natuurlijk gauw excuus aangeboden. Hebben die stakkerds al die tijd op me zitten wachten! Lullig!
Om het goed te maken ben ik smorgens koffie bij hen gaan drinken. Pauwl heeft inmiddels een soort van tentakels om mij geslagen en heeft al voor mij gekookt en wil graag met mij samen vrienden maken op Koh Lanta. (Els houd je kalm, want hij is van de mannenliefde)
Maar de man belet me nog net niet om adem te halen, dus deze 'vriend' gaan we even mijden.
Ook natuurlijk omdat Sofie eindelijk is gearriveerd!

Nu zijn er veel dingen waar je aan went in Thailand en met name op Koh Lanta dan:
-De vele vuilstortplaatsen in het straatbeeld, niet leuk, vies zelfs omdat er ratten in rondstruinen, maar t went
-Het rode stof, wat overal zit, tot in je navel, maar t went
-De warmte. Het is met 22 graden af en toe best een beetje fris ;), maar t went
-De koude douche is niet leuk, als ik mijn lange blonde lokken moet wassen, maar t went
-Het hanengekraai, wat savonds om 11 uur begint en smorgens vroeg pas stopt, niet leuk, maar t went
-Het bekende toiletgat in de grond: je moet oppassen dat je niet steeds over je voeten plast, maar t went
-De vriendelijke Thai, die nooit naar mij toe zal komen, tenzij hij iets aan me wil verdienen! Maar ook dat went
-Zelfs de Thaitijd went! Welke afspraak je ook maakt, achteraf kom je tot de ontdekking, dat de Thaiklok gewoon niet spoort!!!
MAAR.......als je dochter zegt dat ze tussen 12 en 2 zal arriveren, zullen jullie begrijpen, dat ik nog niet zo Thaai ben, dat ik op mijn dooie gemakkie zat, met de koekjes en de thee, niet wetende dat ze echt wel pas om 8 uur!!!! zou komen!
Achteraf is het natuurlijk logisch: je moet hier 4 keer overstappen, 3 uur wachten, nog 's overstappen en in een dikke file zitten, omdat het Moslim nieuwjaar is! Dat had ik toch moeten weten! ;(
Nou ja, ze is er!
We hebben in die paar dagen al veel gelachen, water gedronken, gemotobiked, cocktail gedronken, Jaap Stam ontmoet!, bier gedronken, naar de kapper geweest (Sofie. Ik heb mijn haar nog) genoten, gechilled, wijn gedronken, ge'koit' (soort van acrobatenballen, waar je op t strand enorm de blitz mee kan dansen (echt een hippieding) foto's gemaakt (komen later), gegeten en gekletst natuurlijk!
Ik heb t dus ineens erg druk, het schrijven schiet erbij in, maar omdat jullie nu toch al die boodschappenorganisatiedingenvankerst aan je hoofd hebben, kun je niet zo makkelijk tijd vrij maken om mijn berichtje te lezen.
Nu heb je t toch gedaan! Fijn.
Dan wens ik jullie nogmaals een hele stressarme voorbereidingstijd toe en een heel mooi kerstfeest!
XXXXXX
Tot zoens van Sofie en Dee

ps
Ja, Ank, we moesten inderdaad de grot in (=niet leuk, maar oksels waren toch al nat van t zeewater)
Maar....ik het t weer gered! Veel beterschap voor Laura en ik hoop dat je mee kan doen aan t oliebollentoernooi!

  • 23 December 2007 - 09:45

    Karin S.:

    Hoi Dee en Sofie,
    Vanuit een alweer dooiend Den Haag, wens ik jullie hele prettige Thaaise kerstdagen toe en een prachtig 2008 (met of zonder vuurwerk?). Zou je ooit weer kunnen wennen thuis, wel een lekker warme douche, dat dan weer wel. Maar hutjes aan het strand, dat zit er hier toch niet in.

  • 23 December 2007 - 09:51

    Janny En Ed:

    Hoi Dee en Sofie,
    Vanuit een zonnig Tenerife wensen wij jullie hele prettige Thaaise kerstdagen toe en een prachtig 2008 (met of zonder vuurwerk?).

  • 23 December 2007 - 09:55

    Marian Van Vita:

    Oei jij went aan wel veel zeg. Gelukkig maar. Fijne feestdagen en alle goeds voor jou en Sofie in 2008.

  • 23 December 2007 - 10:11

    Allerliefste:

    Alles went, behalve...
    Het is leuk te merken dat een strandloopdeskundige aan het worden bent. Kun je me mooi heel veel vertellen als we samen op vakantie zijn. Over schelpjes en water en zand en kliene diertjes die spoortjes maken. Boeiend zou Hans Teeuwen zeggen. Komen er ook nog grote avonturen? Weet je als wat je na de 27ste gaat doen? Eerst nog maar even genieten samen van het relaxte leven.
    kussen

  • 23 December 2007 - 10:14

    Fred Baart:

    Hallo Desiree het is heerlijk om al jouw vakantieverhalen te volgen en ik ga ze met de Kerst nogeens allemaal overlezen om weer in die sfeer te komen. Ik wens jou en Sofie heel fijne Kerstdagen en nog heel veel vakantieplezier.

  • 23 December 2007 - 10:34

    Beppie En Roy:

    Dee en Sofie,nog veel heerlijke dagen, geniet volop,maak foto's zo veel je kan, want herinneringen en je bent weer in Thailand!
    Beleef bijzondere kerstdagen samen en voor als jullie weer thuis zijn,een voorspoedig en gezond 2008 met je gezinnetje, wensen
    Beppie en Roy.

  • 23 December 2007 - 10:57

    John En Liesbeth:

    Hallo Desiree en Sofie
    We begonnen ons al zorgen te maken. Toevallig zeiden we gisteren nog tegen elkaar: "Waar blijft Desiree"? En zie de volgende ochtend, het enige nieuwe mailtje vandaag. (Oooooch). Gezellig dat jullie weer even samen zijn na al die tijd. Maak er een gezellige kersttijd van met al die exotische gerechten (Daar kan AH niet tegen op). En alvast een gelukkig en gezond (zijn we aan onze stand verplicht)2008 gewenst, ook voor Ben en Tim. En Tim van harte met je verjaardag.

  • 23 December 2007 - 11:19

    Els:

    Zo ken ik je weer Dee, tentakels om je heen,ok...maar er zijn grenzen, alhoewel verandering van smaak...bij deze een smakelijke kerst en een knallend?? oud en nieuw!!!
    c u in 2008.

  • 23 December 2007 - 13:36

    Martinka:

    Hoi Desiree,
    Ook wij wensen jou en je dochter een hele fijne kerst toe en een gelukkig nieuwjaar. Ben benieuwd of daar ook nieuwjaar gevierd wordt.Met heel veel vuulwelk.
    Hartelijke groeten Martinka en co

  • 23 December 2007 - 17:28

    Hans En Marijke:

    Hele fijne dagen en geniet van deze Kerst en jaarwisseling!!!

  • 23 December 2007 - 17:54

    Saskia V.d. S.:

    Hoi Dee,

    Geniet van de tijd met je dochter. Wij wensen jullie uiteraard hele fijne kerstdagen. (Eet vooral niet te veel insecten). Heel veel groetjes van Arie, Saskia en uiteraard weer een knuffel van Vincent.

  • 23 December 2007 - 21:55

    Elke:

    Hoi Dee,

    groot gelijk dat je even zit te nixen. Hier was het koud en het dorp was zelf een beetje wit. Ik wens jullie prettige kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar.

    gr.
    Elke


  • 23 December 2007 - 22:45

    Kees En Lidy:

    Desiree hele fijne kerstdagen met je dochter en een goed begin van 2008 groetjes

  • 23 December 2007 - 23:34

    Peter B:

    "Als met kerst de torenklokken luiden
    Is het stil, in t'verre Thaise land
    En dan zie ik steeds in mijn gedachten
    De en Sofie wand'len aan het strand" (vrij naar de heer J. Jordaan, bekend van radio en telefoon).
    Ik wens jullie fijne dagen samen en met de Kerst. Maak er wat van.

  • 24 December 2007 - 00:33

    Corrie:

    Hoi Dee en Sofie
    ik zit hier stil jarig te wezen maar het was vandaag erg gezellig en ik ben erg verwend
    jullie gefeliciteerd met tim en geniet samen met kerst
    veel liefs corrie

  • 24 December 2007 - 03:34

    Sofie:

    Het is POI! Koi betekend piemel in het thais !

  • 24 December 2007 - 07:43

    Nic:

    Geef die elfjes eens ongelijk ;-)

    Geniet lekker van je vakantiemoment, fijne kerstdagen ... en tot in 2008!!

  • 24 December 2007 - 09:24

    Gerry:

    Lieve Deetje-Fietje,
    Hele fijne en bijzondere Kerst gewenst dit jaar! Volgend jaar maar weer gewoon in BR? Of je moet uiteindelijk toch die lang verwachte commune voor ons vinden!
    Zie jullie volgend jaar of eerder chatten. (laatste mail werkt niet voor mij!)
    Kussen & hugs

  • 24 December 2007 - 12:20

    Pee:

    ik geef toch geen kiemel voor perst?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Dromen moet je niet najagen, dromen moet je waarmaken!! Mijn lief doet mooie uitspraken. Deze heeft als gevolg dat ik op 29 oktober naar Thailand vlieg, ik verblijf daar (of nog in Vietnam? Laos? Cambodja?) voor maar liefst 3 maanden! Waarom? Omdat het kan!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 38101

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: