Eindelijk (of Endlich) op Koh Lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu Eindelijk (of Endlich) op Koh Lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu

Eindelijk (of Endlich) op Koh Lanta

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Desiree

09 December 2007 | Thailand, Bangkok

Nou, lieve allemaal, jullie hebben het voor elkaar: ik zit te snotteren achter de pc! :(
Wat een medeleven, wat een acties ( mijn familie heeft Mies Bouwmanbloed!:)) wat een lieve woorden, echt te gek!
De kwijtgeraakte muziekjes mis ik nu nog veel meer
Maar het geeft me ook een ongelooflijke energieboost! ( mijn grote vriendin zei eens: Kom op, je bent geen bootvluchteling en je weet dat er altijd nog een tiet met geld op de bank staat!)

Want, eigenlijk had ik natuurlijk gewoon in Surin moeten blijven. Even een nachtrustje extra ertegenaan en dan doorzetten. Je bent een avonturier of niet!
-Die Engelsman had een Thaise vrouw, die me naar het olifantendorp zou brengen, en niet voor 100 euries, maar voor 25 euries (overdrijven maakt dingen leuker)
-Een tuktuk had me voor weinig naar een zijdeweverij kunnen brengen
-En het knipmes van mijn hotel, vertelde me op de valreep dat hij een eigen olifant had. Had ik meteen aan zijn knipmessenvestje moeten trekken. Die man, niet die olifant.
Maar....
Ik heb dat allemaal niet gedaan. Het liefst had ik lekker hard met mijn voet gestampt, heel boos gekeken en stevig met mijn armen over elkaar gaan staan (tsja...dat is een familiedingetje)
Want ik had gewoon vreselijk de pest in.

Dus besloot ik om weer terug te reizen naar Bangkok en zelf 'even' te gaan kijken op de plekken waar ik geweest was.
Ok een reis van 9 uur met de bus. Genoeg stops, ik zie het westen van Thailand als een film voorbijgaan:
Een soort ranch van 100 jaar geleden (het platteland is sowieso iets van 100 jaar gelden hier) een soort van kinderboerderij met schreeuwlelijke stenen dieren, iemand laat zijn waterbuffel uit (wie zoekt effe uit wat in godsnaam het nut van een waterbuffel is) tempels, veel tempels, te pas en te onpas. Net als scholen en colleges.
Dan ineens een nieuw geasfalteerde weg en er rijden geen auto's op, nee, alle boeren uit de buurt leggen hun graan erop te drogen! Kilometers lang!
Bananenplantages, kokospalmen, bougainvilles, houten huisjes met een golfplaten dak, rieten huisjes met een rieten dak, termietenheuvels, hooibergen, veel geestenhuisjes-verkoopplaatsen, prachtige muren met hekwerk, die mooie bungalows of officiele gebouwen verbergen, hele uitgestrekte droge stukken land, met veel waterpoeltjes erin. In die poeltjes liggen niet alleen de mooiste knalroze en zachtroze bloemetjes, maar natuurlijk ook weer die rare vette waterbuffels!

In het noorden kom je vooral veel meer groen tegen; palmengroen, papayagroen, jaloeziegroen, teakbladerengroen, bananengroen, dakpannengroen, moerasgroen, legergroen, reclamedoekengroen, junglegroen, bamboegroen, dennengroen (?), lycheestruikengroen.

Dan zijn we weer in een stad. Ik weet bij Boedha niet welke, mijn buskaartje is in het Thai, net als mijn aangifteformulier van mijn verloren spullen trouwens. Zal de verzekering blij mee zijn!
Tijdens deze stops wil ik wat meer foto's maken van mensen en ik neem het advies van T. te P. ter harte om die mensen eerst wat geld te bieden. Ik zie een oud vrouwtje, zo krom als een geknakte bamboepaal, die bedelt. Ik geef haar wat geld en hou vragend mijn fototoestel op, voor ze iets kan zeggen, neem ik vlug een foto. Nu zie ik pas dat ze bijna blind is en wat ik nou wilde, zal ze ook niet gesnapt hebben. Dat doe ik nooit meer! Ik schaam me diep.
Om het een beetje goed te maken, ren ik haar achterna met een snelgekochte sandwich. Dan zie ik tot overmaat van ramp ook nog, dat ze geen tanden heeft :(

Nou goed, smiddags om half 3 kom ik in Bangkok aan, de weg gevraagd aan 2 Thaise studentes. Zij willen me wel helpen, met de bus naar de skytrain, dan de metro, dan de taxi, geen benzine meer, dan een andere taxi, dan weer een metro en.... geen Ipod of phone, door naar het andere Internet cafe, geen Ipod of phone, dan naar t station, geen Ipod of phone :(
(en dit alles met mijn backpack aan!)
In het station weet ik het effe niet meer, totdat ik toeristeninformatie zie. Ik ga vanavond nog naar Ko Lanta!
Zo gezegd, zo gedaan:
Het is 18.30, om 19 uur gaat de bus. Zaterdag om 5 uur in Surat Thani aangekomen, tot 8 uur wachten op de bus naar Krabi, om 11 uur op de boot naar Ko Lanta.
Daar aangekomen, is het resort jammergenoeg geen schim van wat er me in Bangkok geboden is. Ik heb net een bed, wel een goed bed gelukkig. Verder een
wc, koude douche en een lampje. Meer niet. Niet erg, ben basic gewend, maar voor het 3dubbele bedragvan wat ik gewend ben!! Tering!
Maar....ik zit wel aan t strand. Ben zelfs al op een klein plekje op mijn rug verbrand (als je alleen bent, kun je net niet dat ene plekje op je rug insmeren) en ik ga bij de buren eten en die hebben ook nog veel leukere kamers voor weinig.
Zo gezegd, zo gedaan.
Nu zit ik goed en ik blijf voorlopig.
Naar Sofie heb ik al rooksignalen gestuurd, dat ze welkom is.
XXXX
Dee

ps
-Het is zo jammer, dat mijn foto's en filmpjes niet te plaatsen zijn, maar ik blijf proberen en hou jullie op de hoogte, waar je kan gaan kijken!
(nu bv op ' 5 december blijft verrassen)
- lieve Ad en Jennie, ik weet echt niet hoe jullie uit mijn lijst zijn verdwenen, dus voeg aub je mailadres weer toe!
- dit geldt ook voor Wil en Leo
-Alle heiligen die in me opkwamen, heb ik geprobeerd, Sija, maar helaas dus
-Andre, heb je geen budget voor een buitenland correspondent, voor interactief onderwijs wat betreft het vak "Kennis van andere culturen"? Dan heb ik hierbij gesolliciteerd!
- Ja lieve grote zus! Daar ben ik het volkomen mee eens!
- Inderdaad Timmie, dat is zo. Ik ken het uit mijn hoofd, evenals het lied van Stef Bos waarin hij zingt, dat als je niets hebt, je ook niets hebt te verliezen!
- Liefje, ik heb contact met Sofie (naast rooksignalen ook drumsessies) zij wil Maleisie voor me kijken, maar ik kan hier waarschijnlijk ook wel een mobieltje kopen.
- Lieve grote broer, wat een actie, je maakt me daar verlegen mee. En Simon Webber ga ik alvast op de pc beluisteren!
- Typisch Sofie: Giegelen....ipv giechelen
- Lieve mam, hou je haaks, ik ga je zo spoedig mogelijk bellen.

  • 09 December 2007 - 11:09

    Allerliefste:

    Gniffel eindeljk de eerste die reageert. Ja, dat is een mooi initiatief van je broer. Daarom heb ik een adres nodig waar ik ( want het gaat vast en zeker lukken ) de nieuwe ipod met muziek naar toe kan sturen. En dan maar hopen dat de post zijn werk doet. In ieder geval moet het allemaal een steun in de rug zijn om ons te blojven verwennen met mooie verhalen over prachtige avonturen. Rust lekker uit en zorg dat je niet te veel verbrand. Een beetje bruin is wel lekker en dat ene plekje kun je toch wel door een olifantje in laten smeren.
    geniet.
    kussen

  • 09 December 2007 - 12:16

    Pé:

    ik ben tweedst. haha
    ga maar lekker uitrusten, want zo te horen loop je daar met rugzak rond te rennen. Relax, geniet !!

  • 09 December 2007 - 12:51

    Grote Zus:

    gaan we een wedstrijd doen? Dan heb ik nu brons:)
    Lief zusje, ga onderuit op dat strand (iemand op t strand), luister, voel en en rust, rust, rust. Dan gebeuren er ook heus mooie dingen.
    zussenkus

  • 09 December 2007 - 12:58

    Elsbeth:

    Hoi Desiree,
    Heb net weer met veel plezier jouw bericht gelezen. Mocht je de neiging hebben om nog hierna naar Phuket te gaan moet je daar beslist opzoeken ; Jeroen Deknatel directeur van Ocean River Cruises = is nederlander en in de jaren 1960 tot 1980 een goede vriend van ons. Zijn ouders hadden een huisje aan het Lago Maggiore in Italie naast dat van mijn moeder en hebben veel leuke jaren met elkaar daar vakantie gevierd.
    www.ocean-rover-agents.com/boa is het internetadres. Waar hij precies woont weet ik niet heb hem de laatse keer gesproken bij de begrafenis van zijn moeder 2 jaar geleden toen hij even in nederland is geweest. Hij is lid van de Rotary dus erg moeilijk te vinden lijkt me niet.Mocht je hem zien/spreken doe hem de allerhartelijkste groeten.Voor de rest ; misschien kan je met hem gaan duik ( hij heeft een duikschool daar) en zit al sind 1980 in thaland.
    Keep om pacing girl !
    groeten vanuit een winderig en zeer regenvol Nederland.
    Elsbeth

  • 09 December 2007 - 13:23

    Ria & Ger:

    Wat een actie. Worden al moe alleen van de tempo van het verhaal! ;-) Hier nog even de "actie" voor diegene die 5 December reacties gemist hebben ...
    Veel plezier aan het strand!
    Kus & Hug

  • 09 December 2007 - 13:25

    Nieuwe IPod ...:

    ... Kl.. van die phone en Pod. Maar niet getreurd! Ik weet dat er heel veel vrienden, familie en bekenden zijn die al je verhalen met veel plezier lezen. Als we nou allemaal eens een klein bedragje naar Ben overmaken zodat hij een nieuwe iPod kan halen en deze vullen met al 'onze' muziek. Staat vast nog wel op jullie iTunes! Ben's rekening nummer is 3669642. Dus als iedereen met je meevoelt wat het is om te leven zonder muziek ... Kleine bijdrage graag! Dan krijg je van ons allemaal een nieuwe met muziek als waardering voor je verhalen! Mochten je fans ook nog een nieuwe song willen toevoegen aan je Thailand playlist kunnen ze dit ook via iTunes doen en via Ben jouw een kadootje sturen! Leuk toch! (Open ITunes Store, zoek je nummer, klik geef Gift. Volg de aanwijzingen om Ben een nummer te sturen. adres --> bendlich@mac.com). Ik hoop dat iedereen meedoet. Dus geen huilmomentjes meer, niet getreurd, hulptroepen komen eraan! ...

  • 09 December 2007 - 14:05

    Pé Nog Eens:

    Ik heb eens even de kaart erbij gegoogled, maarruh, alle jezus wat een teringeind !!!! Tot je maar wel weet dat ik "ik kom niet, want Tilburg is zo ver weg" absoluut NIET meer accepteer !!!
    nou, geniet maar lekker verder, later

  • 09 December 2007 - 16:47

    Hans En Marijke:

    Hoi Desiree
    Je verhalen blijven ontzettend boeien,gaaf om op deze manier mee te reizen / te genieten.
    Pak die zon en geniet van het geluid van de zee !
    Tot horens weer en groetjes van ons.

  • 09 December 2007 - 21:05

    Peter B:

    Maar goed dat je niks naar dat oude vrouwtje riep: ze was nog doof ook!!
    Groetjes

  • 09 December 2007 - 22:54

    Kees En Lidy:

    Geniet ervan Dees de tijd gaat snel en veel groetjes we wachten op je volgende verhaal.

  • 10 December 2007 - 06:45

    Sofie :

    ja halo..weet je wel niet hoe moeileik neederlands is als je hier aleen maar engels praat. kerstmus op koh lanta yey!

  • 10 December 2007 - 06:47

    Sofie:

    Oh. en ik denk dat je allus hert bestu naar de thaaise ambasadu kan stuuren in bangkok. dat is denk ik het betrauwbaarste vor de post.

  • 10 December 2007 - 08:49

    Rob:

    En dan nu ......... het hele grote genieten.

  • 10 December 2007 - 10:12

    Annemiek:

    Wauw men, ik geniet van je verhalen! Als ik mijn mail open, lees ik jouw berichten als eerste. Veel is zo herkenbaar. Balen van je spullen, maar die zijn vervangbaar. Jouw belevenissen niet! En nu relaxtime....! Ben benieuwt of je dat 1 dag kunt vol houden Ha ha ha!

  • 10 December 2007 - 12:27

    Vicky:

    Hoi De,
    Heb het nut van de waterbuffel opgezocht. U roept ik reageer!!! HaHa
    In het wild komt het dier voor in India, Nepal, Bhutan, Thailand en noordelijk Australië. Daarnaast wordt de karbouw veel als werkdier gehouden, bijvoorbeeld voor het ploegen van een sawah, met name in Azië, Zuid-Amerika, Noord-Afrika en Europa. Volwassenen dieren kunnen 300 tot 1200 kg zwaar worden; meestal zijn de mannetjes zwaarder dan de vrouwtjes. Als gevolg van genetische isolatie varieert het gewicht zeer afhankelijk van het gebied. De voorouders van waterbuffels leefden waarschijnlijk in Zuid-Azië, van India tot Indochina

    Wat balen dat je je IPOD en telefoon bent kwijtgeraakt. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Ik volg nog steeds al je belevenissen. anderen hebben het al gezegd maar probeer te blijven genieten en rust lekker uit.
    dikke kus


  • 10 December 2007 - 17:13

    Wil:

    Hoi,

    Lekker is dat ons email adres kwijt, wij missen je wel hoor.

    Hier is het dan:
    wil@bal.bz

    Geniet nog lekker,
    Liefs
    Leo en Wil

  • 11 December 2007 - 11:41

    Tom:

    He Desi,

    Helaas inderdaad Mae Bia, misschien had je het al gehoord. Wat zonde van je telefoon en iPod, dan maar een cd-tje kopen met Thaise muziek. Ik hoop dat je lekker kunt uitrusten op Koh Lanta en toch nog wel wat actiefs gaat doen, want de hele tijd luieren op je kont kan je wel doen als je bejaard bent.
    Maar in ieder geval veel plezier en volg je verdere avonturen.

    Groeten
    Tom

  • 12 December 2007 - 09:11

    Gerben:

    Hoi Désiree,
    Wat een ellende allemaal, waarom kom je niet gewoon snel terug, dan kan je weer lekker met esis stoeien en zo. En dan nu al dat zand tussen je tenen. Nee hoor, ik geniet van je verhalen, herken er ook wel veel van. Wij nog ruim een week hier en dan ff pauze. Ga ik ook lekker kliederen op t strand in t zand. Geniet ze.
    groetjes,
    Gerben

  • 22 December 2007 - 14:38

    Rob En Selma:

    Hallo Desiree, Wij hopen dat jij de komende tijd in gepaste genoegzaamheid zal doorbrengen. Geniet ervan en een ongelooflijk mooi 2008 toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Dromen moet je niet najagen, dromen moet je waarmaken!! Mijn lief doet mooie uitspraken. Deze heeft als gevolg dat ik op 29 oktober naar Thailand vlieg, ik verblijf daar (of nog in Vietnam? Laos? Cambodja?) voor maar liefst 3 maanden! Waarom? Omdat het kan!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 38098

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: