Finding Nemo! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu Finding Nemo! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu

Finding Nemo!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Desiree

16 December 2007 | Thailand, Bangkok

Allereerst in de galerij der jarige kanjers:
Wil, schone zus te Geertruidenberg, gefeliciteerd
Ed, vage tenniskennis te Tenerife, gefeliciteerd
Doris, pleegdochter te Bergschenhoek, gefeliciteerd

Zo en nu weer serieus:
Ratten hebben altijd een staartje!! Voor t slapen gaan, was ik nog bezig om zandzakken op alle gaten in mijn huisje te leggen, toen er een schreeuw uit mijn buurhuisje kwam, eigenlijk uit mijn buurmeisje dus.
Yes!! De rat is verhuisd!
Zij weigerde, net als haar vriendinnetje nog in dat hok te slapen, echt een beetje een aansteller, maar ja, eigenaar erbij, zak pepermuntballen. En uiteindelijk hebben ze toch, goed weggestopt in de klamboe daar een beetje geslapen. Zij kregen wel meteen de volgende dag een bungalow!
Maar ach, bij mij ligt nu zoveel gif onder het bed, dat daarmee heel dit Thaise ratsoort uitgeroeid zou kunnen zijn.
(zoek de naam maar niet op dreamteam, ze zijn nu toch allemaal dood)

Wat doe je zoal na zulke schokkende nachten?
Nou, dan lees ik.
Alles wat ik te pakken kan krijgen en dat is tot nu toe aardig in t Nederlands gelukt. Overal zijn 2dehands boekwinkeltjes met een ruime keus.
Zo heb ik nu 'Anna" over het leven van Annie MG Schmidt, te pakken. Heel leuk is te ontdekken, dat ze jaren in Berkel en Rodenrijs heeft gewoond! Ze schreef hier Abeltje. Geinig he? Maar ik moet het snel uit hebben en weer ruilen: veeeeeel te zwaar om mee te torsen in mijn kapotte backpack!

Van lezen, zon en zeewater word je lui, dus een fiets gepakt en op weg naar Lanta Old Town.
Pokken! De Mont Vertoux is er niks bij! Waarom wil ik toch altijd fietsen, niemand fietst hier, en dat snap ik nu! In de dorpjes word ik lachend toe en weer uitgezwaaid. Het is ook een rare fiets.
Het gaat ook nog stortregenen en ik moet nog 2 uur!
Ik kom, net als in Chiang Mai weer allerlei garageblokken tegen. Dit keer is het '4 onder 1 kap' en ik zie voornamelijk moto(moter, motor, ze blijven inconsequent, die Thai)bike verhuur, travelagency, massage, eetkraampje, naaiatelier en Internet, Internet en Internet.

Ik zie veel slangen, zoals je bij ons egels ziet: plat.
Ik zie een eekhoorn in een kooi en apen in het wild!
Prachtig oerwoud aan de ene kant en mooie zeezichten aan de andere.
Lanta Old Town valt tegen. Het is al een tijdje dood, denk ik. De straten zien er een beetje Wild West-achtig uit, maar het is er niet Wild en van West is natuurlijk ook geen sprake.
Dan zie ik het beloofde museum over de zeezigeuners! Erop af. Maar helaas, alles is in het Thai en de plaatjes zijn voor mij ook Chinees. Uit 1 Engels bordje blijkt, dat een volk ( Chinezen? Chao'Le?) voor de houtskoolproductie zorgde, ooit.
Reuze interessant, maar ik kap ermee, terug naar mijn eigen dorp.

Ik boek een eilandentrip.
Als vee worden toeristen smorgens ingeladen in pick-ups, songtheaws en minivans. Alles gaat richting de haven. sMiddags in omgekeerde volgorde. Ik vind het een achtelijk gebeuren, maar ja, ik ben toch wel benieuwd en bovendien ook toerist.

We varen lekker 2 uurtjes en dan zijn we op Koh Nga, daar mag de snorkel op(in?aan?) en gaan!!
Wat is dat toch een wondere wereld, stil, kleurig, alles in slow motion. Echt prachtig vind ik het, ik zorg dan ook dat ik het eerste van en als laatste aan boord ben. Ellebogenwerk kun je aan mij overlaten!

Als het dreamteam lef heeft (Peet, eat your hart out!) gaan ze overuren maken: blauw tot paarsige zeeanemonen, groene vissen, blauwe vissen, gestreepte, gestippelde, groen met blauw geruit. En.........dan is daar Nemo!!!
Het leukste is als de vissen vanaf de boot gevoerd worden, je zit dan tussen deze honderden blauw en groen gestruipelde vissenbekjes!

We bezoeken ook een cave. Met 20 mensen moeten we zwemmend een donkere grot in, achter een mannetje met een zaklamp aan. Ik heb t daar niet zo op. Die vuile gek gaat nog lollig doen ook; effies lamp uit en rare geluiden maken. Echt niet leuk. Veel geschreeuw en gegil, maar dan is het licht aan t einde van de tunnel.
We zijn in een prachtige lagune? enclave? In elk geval een zeeblauwgroen poeltje met een strandje en hele hoge rotsen met veel oerwoud. Prachtig!
Als we stoer terug zwemmen, weer door die enge gang, komt ons een polonaise van nieuwe toeristen tegemoet.
Bange poeperds! Weer allemaal gillen en schreeuwen, echt kinderachtig, maar leuk!!!

Na zo'n spannende dag, begrijp je, ga ik even een wijntje drinken.

XXX
Dee

ps
Gerben, goede reis, misschien kom ik nog effe langs!
Trouwens, het hele Opperdteam, nog een weekje en dan fijne vakantie! Jullie hebben het ook best verdiend ;)

  • 16 December 2007 - 13:06

    Pee:

    o gelukkig! k was al bang dat je je verveelde. go girl !!!!

  • 16 December 2007 - 14:48

    Mar:

    Je backpack kapot?

  • 16 December 2007 - 15:19

    Wil:

    Jammer dat we je niet hebben gesproen, gisteren verjaardag gevierd, was gezellig met Ben, Pa, Corrie, de kinderen en Ineke en Roelf. Vandaag op kerstkadootjes jacht geweest, nog niet helemaal klaar maar dat komt goed. De eerste Kerstdag gaan we met jou mannen vieren, lekker eten enz. We missen je.

    Dikke kus van ons uit Geertruidenberg

  • 16 December 2007 - 15:49

    Els:

    Daar ging mijn string..., wat een spannende titel,je houd je broek wel aan hè! geen gesmoes tussen die twee grote tenen... Je bent ook onvermoeibaar hè, als ik je zo lees word ik al moe van het lezen uhh jouw avonturen. Maar ja, je bent ook nog zo'n jong ding, slijm slijm.
    dreamteam is bijelkaar geweest, ik kwam niet aan het woord, dus, ze zoeken het maar uit die 2.

    Een vette lebber

  • 16 December 2007 - 17:21

    Wendy:

    He Dees!

    Wat een belevenissen de afgelopen tijd! Niet allemaal even fijn, maar je bent zelf nog een goede gezondheid :-)

    Inmiddels is mijn avontuur ten einde :-( Aangekomen in koud nederland. Maar ik kan terugkijken op een geweldige maand, vol ervaringen, spontane ontmoetingen en fantastische avonturen.

    Ik wens jou daarvan nog vele weken toe...

    Wendy

  • 16 December 2007 - 18:05

    Hetty:

    heerlijk...lekker zwemmen tussen de vissen, moet er zelf niet aan denken.
    geniet ze verder.

  • 16 December 2007 - 19:28

    Nic:

    Ik moest vandaag zo nodig met de jongens een paar blokken om de kerstkaarten te posten (lekker gezond), is - 2 en mijn oren zijn er bijna afgevroren. En dan lees en zie ik jou prachtige verhalen (wordt weer snel warm). En bewonder je moed: ratten, vissen, apen, olifanten, what's next?

  • 16 December 2007 - 20:24

    Peter B:

    Om niet helemaal als een crimineel versleten te worden zal ik hierbij maar bekennen dat Lucia de B geen familie is. Ik hoef dus niet bang te zijn dat mijn 'heart ge outeated' zal worden. Dus deze keer geen bijdehande opmerkingen en vooral je dreamteam niet in het haarwater gaan zitten. Ik vond je verhaal weer helemaal om te smullen Deetje. Ga door. Wel opvallend dat je lief nog niet op de lijst staat tot nu toe. In slaap gevallen misschien? Dat heb je als je verwacht het in je nieuwe baan rustig te krijgen om vervolgens te ontdekken dat je helemaal nooit meer thuis bent. Dan ga je het missen van je lieve vrouwtje compenseren door ipv een kerstkaartje een mailtje te sturen. Ach ja, topsport is hard, zeker in het ijskoude B&R.

  • 16 December 2007 - 21:31

    Allerliefste:

    Een beetje late reactie, omdat ik nu zo'n 72 uur aan het zuipen ben. Ach maak je geen zorgen, mijn lever heeft allang een eigen bloedsomloop. Heerlijk avontuur weer. Ik vind je toch wel erg kranig. Thuis doen we ook enge dingen. Biefstuk bakken, wassen en strijken, pakken kopen, bier drinken, etc. Wij hebben het dus ook niet makkelijk, maar wel erg lekker. Blijd genieten en ervaren.
    kussen

  • 17 December 2007 - 05:56

    Sofie:

    haha het is -1 in nederland!

  • 17 December 2007 - 10:22

    Mama:

    Lieve dochter, hoe is het allemaal, geloof wel dat je het nog steeds erg naar je zin hebt. Als ik lees hoeveel km. je loopt ben je vast 10 kilo kwijt. Maar je zal het er wel weer aan eten. Hier gaat alles goed, ben nu bij Ger en Ria en sta op het punt weer naar huis te gaan. Verder weinig nieuws, doe Sofie de groetjes hele fijne feestdagen, ik hoop dat je nog belt. De mazzeltjes en dikke kussen van je moeders.

  • 17 December 2007 - 11:21

    Elsbeth:

    Ik geniet elke keer weer van je verhalen D ! Als je terug bent kan ik je nog veel meer verhalen over Annie vertellen (Piet en ik waren daar kind aan huis) dus alle roddels ( die niet in het boek staan) kunnen wij je vertellen.Maar dat besides ik ben jaloers op je hier is het koud maar dat is niet erg maar die boodschappen en wie eet waar en wanneer? Ik wens een hele fijne dagen toe met wie je daar bent op de kerstdagen en amuseer je !Wij gaan wel sloven voor family en friends !

  • 17 December 2007 - 18:42

    Ka *Dreamteam):

    Om te beginnen geniet ik 2x per week van je stukjes met belevenissen.
    Het dreamteam heeft afgelopen vrijdag toch wel 3 minuten aan je besteed wat voor waar een hele prestatie is om te bereiken. Conclusie: Een aanvraag voor namen van dieren en planten, moet voorzien zijn van een foto.
    Dee, lekker blijven genieten en doe rustig aan. Wij gaan op de schaats aankomende dagen!!!

  • 18 December 2007 - 10:37

    Ankie:

    Ha Dee ik ben weer bij. Even geen tijd gehad om je stories te lezen Laura is aan haar been geopereerd en dat viel flink tegen. Voor haar en voor mij. Nu is ze weer een beetje bij de mensen en ze gaat elke dag meer geluid maken. Bij haar wil dat zeggen dat ze zich goed voelt. Nu is ze tot 2 januari thuis, ik dus ook .Ik ga je weer helemaal volgen. Wat een verhalen! maar die grot. Is dat die ik op de foto zie. En moet je dan dat dunne kiertje in aan de onderkant??? Ik krijg het angstzweet al onder m'n oksels als ik alleen die foto al zie. Dat vind ik nog eens dapper, die ratten kan jij wel aan.Heb je nu echt een vakantie gevoel op wordt je wat onrustig en wil je weer iets gaan doen? Geniet ze, wat een paradijsje zeg.Doei

  • 20 December 2007 - 13:22

    Leny En Herco:

    hallo desiree, wij begrijpen dat het goed gaat,op een paar ratten na,en wilden jou prettige kerstdagen en goede jaarwisseling toe wensen. wij hopen dat het samen met je dochter lukt.
    Gr.Leny en Herco

  • 21 December 2007 - 19:33

    Gerard En Lenie.:

    Het is hier net een sprookje als je naar de natuur kijkt,alle bomen en struiken zijn bedekt met een dikke laag rijp,prachtig! Het geeft echt een kerstgevoel.Tussen de bedrijven door is het hard werken met onze opheffing, maar wel kikken hoor! We krijgen wel een heel mooie winkel voor in de plaats weet alleen nog niet of wij daar in mogen staan. maar mijn gevoel is heel goed en meestal klopt dat wel. Volgende week zijn Gerard en ik samen vrij gaan we even lekker bijtanken.Maandag uitgenodigd bij Tim voor een verjaardagborrel en daarna kerst met onze grote en kleinkinderen,dan op naar het oliebollen toornooi.Lieve Dees wij wensen jou en Sofie heeeeeele fijne dagen daar, geniet er nog lekker van voor je het weet is het weer voorbij.Knuffels vanuit een wit Bergschenhoek.

  • 22 December 2007 - 10:06

    Annette:

    Hoi Dee, endlich een berichtje van ons. Schandalig he maar we zijn een tijdje uit de lucht geweest en hebben dus een week nodig gehad om jouw verhalen te lezen.(Goede smoes he!) Indrukwekkend hoor, we merken dat je nog geen heimwee hebt naar de kou, drop, bruine boterham met kaas etc.? Met Sofie gaat alles ook goed hebben we gelezen. Leuk dat jullie elkaar binnenkort gaan zien. Alvast hele fijne kerstdagen en een avontuurlijk 2008!
    Liefs, Koos, Annette en kids.

  • 22 December 2007 - 20:28

    Wil:

    wil22 Dec 2007 21:25 uur
    Lieve Dee,

    Een hele fijne Kerst geniet samen met Sofie van een vreemde maar vast gezellige Kerst, wij denken aan jullie.
    Wij hebben ook nog nieuwe Linda en Dave hebben ingeschreven op een huis en zijn uitgeloot. Volgend jaar rond mei 2009 zijn ze klaar dus hun hebben een geweldige Kerst alvast.

    Dike knuffel

    Leo en Wil
    Sorry stond op de verkeerde plaats


  • 23 December 2007 - 07:15

    Erik En Ruud:

    Hai globetrotter, wat een verhalen en avonturen, we volgen je op de voet en moeten vaak lachen om je belevenissen.
    Vanuit een mooi maar koud Bergschenhoek(je weet wel die wereldstad naast het Berkelse dorp)willen wij jou en natuurlijk ook Sofie een hele fijne kerst toewensen, lekker met jullie kont op het strand en ook een geweldige oudjaarsdag en avond, ben benieuwd of het daar groots gevierd word.
    Nou meiden, geniet nog lekker van alles en we blijven jullie volgen.
    Veel liefs van ons.

  • 14 Januari 2008 - 13:54

    Astrid:

    ik vind je echt stoer om in zo'n grot te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Dromen moet je niet najagen, dromen moet je waarmaken!! Mijn lief doet mooie uitspraken. Deze heeft als gevolg dat ik op 29 oktober naar Thailand vlieg, ik verblijf daar (of nog in Vietnam? Laos? Cambodja?) voor maar liefst 3 maanden! Waarom? Omdat het kan!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 38102

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: