Reizen is de kunst zich thuis te voelen. - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu Reizen is de kunst zich thuis te voelen. - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu

Reizen is de kunst zich thuis te voelen.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Desiree

12 November 2007 | Thailand, Mae Hong Son

(...van E. van der Steen)

Ik vloog zondag met een Cesna naar Mae Hong Son! Dit was er een voor 10 personen, was iets voor jou geweest Ria :( , echt gaaf! Het was dan wel duur, maar ik heb de volle 30 minuten genoten van het uitzicht.

De luchthaven van Mae Hong Son was totaal verlaten! Geen taxi of Tuk-tuk te bekennen. Ze zullen toch geen veldslag om opium aan t leveren zijn?
Maar Mae Hong Son is gewoon altijd in ruste, begrijp ik.
Het wordt wel vergeleken met een Zwitsers kuuroord. Daar ben ik nooit geweest, maar ik neem aan dat ze dan de rust ervan bedoelen.
Voordat ik naar de olifanten ga (19 november) neem ik hier een paar dagen rust. (die weken komen later wel, Robbie :))
Dus ik loop zo, komt er een tuk-tuk voorbij met de Duitse zakenman uit mijn vliegtuig. Of ik mee wil rijden? Tuk-tuurlijk! Nadat hij babbelde over zijn aandeel in het nieuw aan te leggen Solarsysteem in de bergen, werd ik keurig bij "Johnnie's Guesthouse" afgezet! Geinig he?

Ik heb het druk met de mannen ;) want vanavond ga ik met Boudewijn eten. Boudewijn is de helft van Lisa en Boudewijn. In Chaing Mai logeerden zij ook bij C+C en ik raakte met dit lieve stel aan de praat.
Zij komen uit Amsterdam, Lisa heeft een evenementenbureau (en heeft aan de eerste Expeditie Robinson meegedaan! Stof genoeg om te babbelen dus!!)en Boudewijn is piloot. (Hij kan jou van je vliegangst afhelpen Ria, echt een prachtige methode)
Zij laten het Boedisme graag toe in hun leven en voelen zich daar erg gelukkig bij. Nu wilde Lisa heel graag een week in een klooster om te leren mediteren, en Boudewijn trekt die week rond als (of op?) een Easy Rider. Hij is vandaag in Mae Hong Son en we vinden het gezellig om dan samen te eten.

Als ik bij "Johnnies" nog even zit te genieten van de sterrenhemel, zie ik ineens die Grote Beer! Ank, hij bestaat echt!
Verder is "Johnnie's" niet echt het episch centrum qua avontuur (gepikte uitdrukking) en als de vleermuizen te dicht rond mijn oren vliegen, ga ik slapen.

Vandaag (12 nov) aan de wandel, ik besluit de Wat (wat?), Wat Doi Kong Mu te gaan bekijken.
Elke tempel heeft een wolk monnikken. De Thai, die het Boedisme beleiden, gaan meestal rond hun puberteit voor minstens 2 maanden, een tempel in om als monnik te leven. (Meisjes kunnen bij de vrouwen, zij gaan dan volledig in t wit gekleed)
Zij leven dan dus volgens de leer van Boedha, wat hen een beter mens voor de mensheid maakt.
Het Boedisme is echter geen religie, eerder een levenswijze, die behoorlijk tolerant is.

Heuveltje op en op en op en op dus! (Waar deed ik dat ook weer eerder? Ik kan het niet laten:)) Hot, hot!
Peppie te Z. zei nog zo:" Ga niet wandelen zonder hoed!" Daar moet ik toch altijd aan denken, als ik zonder hoed aan de wandel ben :) En ik heb nog wel zo'n mooie van mijn zus mee!
Ook de Wat (wat?), Wat Phra Non bezocht. Deze heeft een 11 meter lange liggende Boedha om te vereren en er wordt beweerd dat de as van alle overleden koningen hier bewaard wordt. Een hele belangrijke tempel dus.
Maar dit zijn weer effe genoeg tempelervaringen.

Jullie reacties vind ik erg leuk! Your the wind beneath my wings! (Beware: het Boedisme gaat zich settelen :))
Mammie, je hebt me bijna een huilmomentje bezorgd! Maar het is fijn dat je nu weet, wat ik eet. Vond je het Thaise eten lekker? Kom je toch gewoon eens bij mij eten?:)
Sofie, ik heb het koninklijke roze shirt gescoord! (da's effe wat anders dan ET!)
Weetje voor de thuisblijvers: De Thai is erg koningsgezind. Iedereen die in overheidsdienst werkt, en ook diegene die dat niet doen, draagt de kleur van koning Bumibol, geel (speciaal op maandag?), of van koningin Sirikit, blauw (speciaal op dinsdag?).
De koning droeg echter, bij zijn ontslag uit het ziekenhuis, (wat hij heeft of had, heb ik nog niet kunnen ontdekken) een roze colbert en daaronder een roze shirt. Blijkt dat een nieuw ontwerp te zijn van een van de prinsessen. De volgende dag werden deze shirts in Bangkok op de markt gebracht. Het gevolg was een tsunami aan koningsgezinde mensen, die elkaar verdrongen om het shirt te bemachtigen. Ik liep er hier tegenaan en ben benieuwd, welke reacties ik erop ga krijgen!
Verder hebben Beppie en Sofie gewonnen in de "Wie is Sissy-quiz" : Die jankert vooraan, die zijn bordje natuurlijk weer niet leeg heeft, is inderdaad Sissy.
En Els, of er Elsjes rondlopen?! Deze mevrouw rechts keek me zo niet begrijpend aan toen ik haar om de hals vloog! (Ik herkende je eigenlijk meer aan je shopping bag!!:) Kocht je zelf een Tibidomba??!!;) )

Luitjes, dit was 'm weer,
tot de volgende keer,
XXX
Dee

  • 12 November 2007 - 12:23

    Sandy:

    Dit klinkt alles beter dan je huisje schoonmaken op een hele koude en winderige middag in het Nederlandse. Blijf genieten, wij genieten van je verhalen.
    Liefs Sandy

  • 12 November 2007 - 12:23

    Rob:

    Eetse vanavond met die Boudewijn en rust lekker uit.

  • 12 November 2007 - 13:31

    Peter B:

    Heb die Boudewijn soms ook tips voor mij? Want ik ben nog altijd op zoek naar een vliegtuig dat over de rijksweg blijft rijden. Kom ik ook nog eens ergens.
    Tot de volgende keer.

  • 12 November 2007 - 15:58

    Vicky:

    Ik geniet echt van je verhalen. Je kan leuk schrijven. Misschien leuk voor erbij als je thuis bent. Ik stuur je niet altijd een berichtje terug, maar als ik een melding krijg dat je weer wat geschreven hebt ga ik altijd weer snel kijken. Veel plezier en een kus

  • 12 November 2007 - 18:20

    Peppie Te Z.:

    hebben we nog zo een goed hoofddeksel uitgezocht !!!?! waar aaaaaallll dat haar in ging, nu al kwijt ??

    laat dat roze shirt eens zien !!

    Je wordt wel filosofisch zeg, voortaan Lao Dee ??

    die liggende boedha's die zijn het waardevolst heb ik ooit gehoord, meer dan staande of zittende. foto?

    en die elsjes daar lijken evenveel op els als ik op die blonde van abba, niet dan, ja toch!

    hou vol, gaat lekker !!

  • 12 November 2007 - 18:30

    Astrid:

    Lieve Dees. Neem jij voortaan een tuk tuk of hoe dat heten mag i.p.v zo'n supersonisch vliegtuig,never nooit. ben jij dan nergens bang voor? ik vind je geweldig. Echt.kus astrid

  • 12 November 2007 - 19:06

    Ankie:

    Ik vind het helemaal geen jankert. Een lekker ding!!!(geintje). Ik wacht met smart op je volgende quizje.Verder leuk hoor je verhalen. Hou je eigenlijk nog wel eens een rustdagje. Als je op deze manier doorgaat kom je uitgeput terug. Je klinkt onvermoeibaar. Als ik vanavond de grote beer kan zien zal ik naar je zwaaien.
    Groetjes Ankie

  • 12 November 2007 - 21:25

    Allerliefste:

    Je klinkt lekker positief en goed in je vel. Dat is prettig voor de thuisblijvers. Hoe zat het nou met die opium? Heb je dat gemerkt, of zat het allemaal achter gesloten deuren? Thuis gaat alles goed. Vanavond hebben Tim en ik heerlijk gegeten bij Ed en Jannie. Zeer gastvrij onthaald. Dat zijn de geneugten van ons herfstige achterblijvers. Wij genieten, blijf jij dat dus ook doen.
    Kussen

  • 12 November 2007 - 23:25

    Els:

    Leuk Dee,(die shopping bag), zou die Peppie de andere helft van Kokkie zijn....doe de groeten aan mijn zusjes.
    Ik geniet van je verhalen en van je foto's!!! Denk terug aan mijn vakantie daaro.

    Dikke kus

  • 13 November 2007 - 12:58

    Sofie:

    haha retegaaf ik las erover in dekrant, als je de krant van gister hebt gelezen heb je vast ook de mooiste transsexueel van de wereld gezien, echt een vet lekker wijf, gozer, het. (het was een thai en in pattaya, vandaar in thaise krant) maaarrumm roze is de kleur van dinsdag. Een meisje (ladyboy hihi) in het weeshuis heeft de kleuren van de dagen voor me opgeschreven en mij een groen armbandje gegeven omdat woensdag groen is en ik op eenwoensdag geboren ben, toch? voor meer informatie bel : 0900-sofieendekleurenvandedageninthailand.


  • 13 November 2007 - 14:09

    Janny En Ed:

    Kun je wat van die oranje gewaden meenemen als nieuwe shirts voor ons interne competitie team? En dan met gevouwen handen de bal terug slaan.
    Overigens: luister je wel eens naar al die muziek die je van iedereen hebt meegekregen, nu je zo veel en vaak de hort op bent? Succes bij de olifanten straks, leer ze maar een spelletje blaasvoetbal.

  • 13 November 2007 - 19:52

    Martinka:

    Hoi Desiree, eindelijk hebben wij internet. Het duurde even ,wat zeg ik wel een maand zonder gezeten. Weet je hoeveel post je dan hebt.Mega. Eindelijk kan ik reageren. Leuke verhalenen je bent al weer lang weg.En het bevalt goed zo te zien. Ik heb helaas al de eerste keer af moeten zeggen voor de tennis, was door mijn rug gegeaan. Moet natuurlijk geen zware dozen tillen. Stom he. Gelukkig gaat het beter en hoop ik er de volgende keer te staan. Ben benieuwd hoe je de olifanten vindt ruiken. Was hun poep nietgoed voor je huid.? Dacht dat ergens gelezen te hebben. Heel veel plezier nog en tot de volgende keer. Nog bedankt voor je lieve kaart. Die zag ik dus ook pas vandaag. Groetjes van ons allemaal Martinka en Co

  • 15 November 2007 - 19:16

    Lenie En Gerard:

    druk druk bij ons! Veel gebeurd. Maar ondanks alles genieten wij van jou verhalen (en die van Sofie) lfs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Dromen moet je niet najagen, dromen moet je waarmaken!! Mijn lief doet mooie uitspraken. Deze heeft als gevolg dat ik op 29 oktober naar Thailand vlieg, ik verblijf daar (of nog in Vietnam? Laos? Cambodja?) voor maar liefst 3 maanden! Waarom? Omdat het kan!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 38102

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: