Actie! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu Actie! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Desiree Endlich - WaarBenJij.nu

Actie!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Desiree

09 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Het is nu 9 januari, nog 21 dagen te genieten in Thailand.
Was de maand november voornamelijk de maand van de olifanten en was december natuurlijk de maand van Sofie, dan is januari in het teken van "De Thuiskomst"!
Niet alleen de daadwerkelijke thuiskomst, maar ik scoorde op het juiste moment het boek met dezelfde titel in Langkawi. Het is geschreven door Anna Enquist en gaat over de laatste reis van James Cook.
Ik ben natuurlijk verreweg niet te vergelijken met James, maar ik wil jullie zijn citaat toch even onder de aandacht brengen:
"I, who had ambition not only to go further than anyone had been before, but asfar as it was possible for man (lees: woman, not old, but a recycled teenager :)) to go, was not sorry at meeting with this interruption, as it relieved us"
Nou, nou, kom d'r is om, als je erom verlegen zit!

Maar voordat ik thuiskom ben ik nog 20 dagen weg. Het gemis is groot. Had ik niet verwacht.
Maar ik ga niet janken, klagen, of zeuren, de handen moeten uit de mouwen!
Dus een geweldige snorkeltrip en een wandeling op mijn buureiland Ko Adang gemaakt en vandaag naar Krabi city vertrokken om overmorgen in Khao Sok (alweer een nationaal park) te zijn!
(Had ik mouwen, waren mijn handen er helemaal uit, nietwaar?)

Mijn snorkeltrip was met nog 2 anderen, een stel van Langkawi. George komt oorspronkelijk uit Rotterdam en hij vormt een setje met Grace van de Philipijnen.
Grace wilde naast snorkelen ook heel graag vissen en toen ze dan eindelijk de lijn mocht uitwerpen, ving ze meteen een knots van een tonijn! De tonijn is aan een hartaanval overleden, dat kan niet anders met die vreugdegil van haar!! Ik ben dol op vis, om op te eten. Maar zelf vangen vind ik niks. Er is niks aan om zo'n beest te zien sterven. (Laf :(!)

Thom, de kapitein en George wilden nog meer vangen en lieten Grace en mij uit de boot om te snorkelen. Vlakbij een onbewoond eilandje met gladde-zwarte-stenen-strand. Ik vind Grace bijzonder dapper, want ze kan niet zwemmen, maar met zwemvest aan ging het haar toch redelijk af, tot dan toe!
Het snorkelen was weer prachtig, maar toen we aan land wilden, zag ik dat de bodem vol lag met zwarte stekeldingen: Zeeegels? Sea urcians? Ik zei Grace vooral niet te gaan staan, maar op je buik met je handen te 'lopen'.
" Ze hebben ook allemaal ogen!" gilde ze in paniek. Ze ging helemaal uit haar panty! Ik kon haar gelukkig grijpen en geruststellen, waarna we onbedaarlijk hebben zitten lachen.
s Avonds hebben we de gevangen tonijn gezamelijk op zitten smullen. George, voormalig kok en kundig met vis dus, gunde mij de delicatesse: de ogen! ( jakkie!)

Mijn wandeling op Koh Adang ging naar de 'Pirate waterfalls'. Het werd een ware surveivall.
"Just follow the pipeline", was het advies. Het hele eiland wordt voorzien van water uit deze val, en er lopen dus pijpen van boven naar beneden. Maar die pijp ging ineens de grond in! Ik ben godverdegodver toch geen mol!? Maar na even goed zoeken, (Wat zou het woudlopershandboek van Kwik, Kwek en Kwak gezegd hebben? heb ik regelmatig bedacht) was ik weer op de goede weg. Na zo'n anderhalf uur hoorde ik inderdaad het ruisen van een valletje.
Maar nu ik er toch was, wilde ik natuurlijk weten waar al dat water nou z'n oorsprong vond. En na klimmen en klauteren en sluipen door bosjes (je weet nooit wat je wakker maakt) was ik wel hoog genoeg. Het water zal wel uit de grond komen ergens. Ik realiseerde me namelijk ineens dat er helemaal niemand op mijn hulpgeroep af zou komen als ik zou vallen. Het eiland is namelijk vrijwel onbewoond. Het is een deel van (ook al) een Nationaal park en daarom zijn er geen ressorts of hotels. Dus ook bijna geen toeristen. Ik ben ze in elk geval niet tegengekomen.
Ik keerde dus weer terug. Maar dat viel nog niet mee. Wist je dat er bamboe bestaat met grote zwarte stekels? Ik nu wel. Au!

Een stuk langzamer ging ik weer terug, heet! En ja hoor, kom ik bij een driesprong van pijpen! Natuurlijk de verkeerde pijp gevolgd, waardoor ik op een verlaten hagelwit strand uitkwam. Toch nog mijn Expeditie Robinson gevoel! Prachtig.
En nu zit ik dus in Krabi City. Heb net weer een heerlijke Barracuda verslonden zodat ik energie genoeg heb om morgen mijn trip naar Khao Sok te regelen. Toch ook maar een hutje reserveren, want mijn keuze van guesthouse in Krabi was ook al vol geboekt.

Warme groeten uit Krabi en tot de volgende keer!
XXXXX
Dee

Ome Loek, nog van harte gefeliciteerd!

  • 09 Januari 2008 - 15:34

    Ria:

    Hoi lief Deetje, wat een zonnige middag heb ik ineens, zit hier lekker met mijn wijntje jou berichtje te lezen en vergeet gewoon dat het hier windkracht 7 is en het met bakken uit de lucht valt met dan ineens weer een zonnetje. Toch wel een lekker gevoel dat je toch wel een beetje het gemis hebt, zou niet goed zijn als je dat niet had, maar een van Tol, sorry Endlich zet zich hier snel overheen en gaat door om ons te verblijden met mooie verhalen, mis jou ook wel ook al zie ik je soms een half jaar niet, maar je bent nu zo ver weg. Als je weer terug bent moeten we wel doorgaan met zo regelmatig mailen, wat voor verschil is er tussen Berkel en Thailand en Tuddern (ha,ha). Geniet deze laatste weken nog volop laat ons nog mee genieten. kus kus van je schoonzus.

  • 09 Januari 2008 - 15:46

    Janny En Ed:

    Volgens ons zijn er nog 67 Nationale Parken, en die moet je echt hebben gezien voordat je naar huis komt. En we willen het weten allemaal!
    N.B. Woensdagavond de 30e even tennissen?

  • 09 Januari 2008 - 15:56

    Henkie W.:

    Hi Dee,

    Geniet nog lekker van die laatste weken en laat ons mee genieten van je verhalen: ik vind je zo onwijs dapper, dat je alles durft dat je doet (en andersom). Maar ook nog gelukkig nieuwjaar en tot gauw.

    Henk & the bunch

  • 09 Januari 2008 - 16:27

    Je Zusje:

    Go girl, go:)
    kusje

  • 09 Januari 2008 - 16:29

    Oeps:

    !!!!!!!!!!!!!!!! (bijna vergeten;)

  • 09 Januari 2008 - 16:55

    Erik:

    Desiree elke keer als ik jouw berichten lees lig ik in een deuk, wat kan jij schrijven. Als je terug bent regelen we een uitgever en geven we jouw reisverslag uit, je doet niet onder voor Adriaan van Dis met een Barbaar in China, we noemen jouw boek "een Boerin uit Berkel" by Diaree Endlich! Ik heb niet veel gemaild, maar wel gevolgd, Ruud vind je een moord wijf met kloten, je kan na terugkomst gelijk de politiek in als een soort Desiree Verdonk, met je eigen partij. We gunnen je inderdaad nog heerlijk 20 dagen, geniet ervan want het leven hier sucks, bij de Lucas werkt niemand meer, iedereen werkt ergens anders, een spookhuis in Voorburg, maar daar hoef jij je niet druk om te maken, ik heb al spijt dat ik getokt heb ( ik bedoel getikt heb)ik ben geen kip ook geen ei (ik schrijf eigenlijk ook best leuk) zal ik je aflossen? Lijkt me heerlijk. Lieverd, een dikke zoen by full MOON, met een reus van een meter of 4, het is daar beter dan hier. GENIET met volle teugen, dikke zoen, *

    Erik.

  • 09 Januari 2008 - 16:59

    Beppie En Roy:

    Hoi Dee,
    Mooie verhalen weer! We vinden je een echte Robinson! Blijf nog heerlijk genieten daar dan doen wij het hier van je verhalen!
    Dikke kus van ons X X X

  • 09 Januari 2008 - 17:02

    Peter B:

    Hallo Sawadeetje,
    Was weer leuk om te lezen, recycled teenager! Ineens zag ik het voor me: Sawadee aan de tonijn, klaargemaakt door George Cook die in een vorig leven gewoon James heette en schrijver was. En dan nu stug volhouden dat hij voormalig kok was. Ja hoor, Lee Towers draagt geen bril! Zo lusten we er nog wel een paar. Van die visjes dan, preferably a white wijntje erbij, toch? Geniet nog een paar weekjes van alle natuurparken, visjes, zeeegeltjes en weet ik veel. Maar blijf vooral schrijven. Groetjes

  • 09 Januari 2008 - 17:41

    Allerliefste:

    Ach, expeditie Robinson had je met gemak gewonnen. Goed dat je ons mist, doen wij ook. ( ons af en toe missen :) ) maar ook goed dat je weer leuke contacten en prachtige avonturen te verhalen hebt. Het zal de laatste periode allemaal best sneller gaan dan je denkt. Voor je het weet moet je met je allemachtig bruine body ( ja ik heb een foto gezien ) inburgeren in Nederland. Ik hoop dat je je genoeg aan kunt passen. Geniet van de laatste weken.
    kussen

  • 09 Januari 2008 - 19:32

    Wil:

    Hoi Dee,
    Ook wij genieten hier van je verhalen ik neem mijn pet voor je af, geweldig zoals je het allemaal doet.
    Ook wij missen je zoals al eerder gemaild maar je geniet dat is het belangrijkste.

    Dikke kus
    Leo en Wil

  • 09 Januari 2008 - 21:56

    Ingrid :

    Geniet nog lekker van de laatste paar weekjes. Genieten wij weer van je verhalen!!!

  • 09 Januari 2008 - 22:35

    Rob:

    Heerlijk verhaal en geniet er maar weer van

  • 10 Januari 2008 - 09:25

    Tim:

    Ola Moeders,

    Behalve die verse tonijn ogen kan ik best jaloers op je zijn. Behalve dat het weer hier onbeschrijflijk kut is, schijnen die pleureskinderen van hiernaast het nog steeds leuk te vinden om een kwartier lang met een plastic schep op een ijzeren hek te rammen onder de subtiele begeleiding van continu geschreeuw alsof de Duitsers binnenvallen. Alles is hier gewoon lekker als vanouds dus. Geniet er nog ff van!

  • 10 Januari 2008 - 10:25

    Riet:

    Lieve Deetje! Ja meissie,zoveel weken van het ene avontuur in het andere,geen notie van tijd en dan opeens...ga je dat vertrouwde missen,ik ken dat. Maar geloof me dat is maar even,gooi je op al dat moois daar en blijf ons nog even verblijden met dat exotische gebeuren daar. Voor je het weet zit je weer aan de boerenkool,worst en een kuiltje jus
    met je liefies! Laat ons nog even genieten van tonijn(mmm,vooral vers)fantastische foto's maar vooral je verhalen. En...vergeet vooral niet de juiste pipe-lines te volgen! liefs,je nichie!

  • 10 Januari 2008 - 12:04

    Elsbeth:

    Hoi Desiree
    Geweldig die verhalen geniet nog maar 20 dagen (inmiddels 19) van de zon, zee, strand en de natuur, hier mis je ( qua weer dan ) helemaal niets.
    Als je maar niet echt "hooked on travelling "geworden bent !
    groeten en fijne thuiskomst straks.

  • 10 Januari 2008 - 19:34

    Martinka:

    Hoi desiree, Ik vind het erg knap van je. Dat je zo op eigen houtje uit zoekt waar je heen gaat. En dan in je eentje een jungle in gaat waar inderdaad niemand je hoort als je valt of wat dan ook. Zijn er trouwens wilde dieren daar of alleen maar klein gespuis. En ben je die wel eens tegen gekomen. Oog in oog met een thaise tijger of een panter of ander groot dier. Wat doe je dan??? Weg lopen mag niet geloof ik. Gewoon dood liggen dan snuffen ze aan je en dan slepen ze je naar hun hol. Of een boom in ook leuk. Zit je daar te hopen ( dat ook natuurlijk als je nodig moet ) dat er iemand langs komt.Ze zien natuurlijk wel je voetstapjes. Nee, alle gekheid op en stokje,geniet het is zo om.
    Groetjes van Martinka

  • 13 Januari 2008 - 16:47

    Mieke A:

    Je verhaal is weer grappig en zo geschreven dat ik zelf bijna de waterval kan horen en naar beneden glij de bamboedoornen in. Geniet van de laatste weken en tot het volgende reisverslag.
    groetjes

  • 14 Januari 2008 - 09:02

    Sofie:

    Toch wel zin om mijn broers humor weer in real life mee te maken (leesbericht)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Dromen moet je niet najagen, dromen moet je waarmaken!! Mijn lief doet mooie uitspraken. Deze heeft als gevolg dat ik op 29 oktober naar Thailand vlieg, ik verblijf daar (of nog in Vietnam? Laos? Cambodja?) voor maar liefst 3 maanden! Waarom? Omdat het kan!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 38098

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2007 - 30 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: